Számítógépes diagnosztika
Az OBD avagy On-Board Diagnostics magyarul fedélzeti diagnosztika kifejezést vélhetően minden jármű tulajdonos ismeri, akinek már világított a műszerfalán egy bosszantóan idegesítő kis sárga fény a MIL (Mailfunction Indicator Lamp = hibás működést jelző lámpa)
Oszcilloszkópos diagnosztika
Gyakran tapasztaljuk, hogy a soros diagnosztikai vizsgálat (OBD hibakódkiolvasás) nem elegendő a hiba okának pontos megállapításához. Ilyenkor veszi elő egy alapos diagnoszta második legjobb barátját az oszcilloszkópot. De mi is ez? Egyáltalán mire való? Korunk gépjárműveibe rengeteg irányítóberendezést (ECU), végrehajtóelemet (aktuátor) és érzékelőt (szenzor) építenek a gyártók. Alkalmazásukat részben a károsanyag kibocsátás csökkentése, részben pedig a vezethetőség, illetve komfortérzet növelése követeli meg. Vizsgálatukhoz nélkülözhetetlen egy olyan eszköz használata ami láthatóvá teszi az ECU-tól érkező vezérlőjeleket az aktuátor működtetéséhez, továbbá a szenzorok által szolgáltatott visszaigazolást (visszacsatoló jelet) a folyamat sikeres vagy hibás végbemeneteléről. Itt jön képbe a 4 csatornás oszcilloszkóp amellyel nem csupán ezeket a jelszinteket lehet 0.01 Volt pontossággal, 0.1 mikroszekundum vagy akár 24 órás periódusidővel vizsgálni, de egy hozzáértő a speciális kiegészítőkkel mind a gépjármű mind a motor mechanikai állapotáról is átfogó képet tud kapni. Fontos megjegyezni, hogy a vizsgálathoz nem kell számottevően megbontani a szerkezeti egységeket, ezzel időt és pénzt takaríthatunk meg ügyfeleink részére.